Grönt är skönt

Håller på att sy något till mig själv faktiskt, en ärtgrön munkjacka!

Den är nästan klar, måste bara införskaffa en passande dragkedja, den jag beställde till tyget passar inte alls, varken i färg eller längd. Så den får nog ligga till efter helgerna innan den blir helt klar. Mönstret har jag ritat av efter min absoluta favorit munkjacka. Jag tog helt enkelt och la ut den på mönsterpapper på golvet och ritade av alla mönsterdelar och sedan sydde jag. Än så länge ser det bra ut, ni får se sedan hur den blev.

Har nu ikväll också börjat sy ihop min stickade tröja som jag gjorde på stickmaskinen.

Till min stora fasa upptäckte jag att det jag stickade förhand (delar av framstycket) är mycket årdare stickat än det jag stickat på maskinen, så framstycket är lite kortare än bakstycket! Jag hade redan sytt ihop axelsömarna då jag upptäckte detta, så nu är det liksom lite sent påtänkt. så jag får väl ta och sy ihop resten också och sedan får vi se om jag måste ta upp allt och göra om.... hoppas inte.

Sedan gjorde jag en egen pepparkaksdeg också. Och ett nytt familjebröd, med morötter den här gången.

När jag ändå var i farten.
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0