En vägg klar!


Nu är den första väggen klar! Bara resten kvar nu.

Färgen är grå på två väggar och det blir en svartvit fondvägg med ugglor på, bakom soffan. Kanske visar jag en liten bild när det blir klart, synd att jag inte tog en bild på hur det såg ut innan...

Jag har ju problem, i väntan på min leverans av overlocktråd och lite tyg så var jag ju tvungen att åka in till stan och gå på en tygaffär, och vips stod jag där med en bunt tyger under ena armen med några nya projekt på gång. Det blev iaf lite härlig grön velour och trikå orangeaktig och lite randig muddväv. det kommer bli hur fint som helst, mannen fick vara smakråd eftersom det är skrutten som är mottagaren av mina nya små projekt, han tycker det är lite kul att få välja färger på skruttens kläder...

Idag har jag börjat virka en morot, tänkte att Skrutten skulle kunna mata käpphästen med den. Så ett gäng så fina virkade morötetr hos Skaparstigen, (där finns också ett mönster för den som vill virka en själv). Min morot har jag dock virkat på frihand, det är det som är så kul med virkning att man kan ändra lite hur som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0