Så här ser den ut...

... min stickmaskin alltså.

Det är en Brother som jag köpt begagnad på en annons, tror jag betalade ca 1000 kr för den occh den är helt felfri, har en massa funktioner som jag inte listat ut än och fungerar väldigt bra. En massa olika delar följde med också. Jag stickade en del på stickmaskin när jag gick på folkhögskola i södra sverige för en massa år sedan och efter det så ville jag ha en men det blev inte att jag köpte någon.

För ca 3 år sedan, när Skrutten var på väg, började jag införskaffa den maskinpark jag har idag. Den består av en styck symaskin (husqvarna emerald), en overlock (pfaff hobbylock) och en stickmaskin (Brother). Dessa tre maskiner har jag tänkt ska få vara mina trotjänare under många år framöver, minst 10 år,  men helst 20 eller mer.

Jag har enkla maskiner utan krusiduller som är helt mekaniska, just för att de ska hålla länge. Ju mer fina finesser på en maskin - ju mer kan gå sönder. Det finns ingen söm som jag saknar, de har många fler än jag använder faktiskt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0