Kulturfestivalen i Stockholm

Mina barnkläder finns på kulturfestivalen i Stockholm i veckan!

En vän som säljer kläder och väskor under märket Cupcake har hyrt bord där och erbjöd sig att ta med några av mina saker! Mycket roligt. Hon hade även med några av mina grejer på Street i helgen. Många var intresserade men tyckte att de var för dyra.

Men mina kära vänner, till hantverkets försvar:

De saker jag gör har jag:
 - först köpt material till (till butikspris, ej grossistpris) och sedan
- tagit ut mönsterdelarna (ibland konstruerar jag ett eget mönster)
- klippt ut delarna,
- sytt ihop plagget, och
- ev märkt det innan det är klart.

Man måste få ta betalt för material och åtminstone lite av allt det arbete som man lägger ner på ett plagg.

Detta resulterar i att priserna mer liknar POPs priser men deras kläder är sydda av underbetalda arbetare i Bangladesh och gjorda i stora upplagor, medan jag gör endast ett par plagg av varje modell. Därför måste ett unikt hantverk få kosta mer än massproducerade HM kläder.


         

Kommentarer
Postat av: Sara

Tycker inte att kläderna är särskilt dyra faktiskt. Inte dyrare än tex PoP och andra lite mer märkeskläder. Bodyn du sydde till lillen är kanon:) Lite lång i armarna och grenen men det växer han i snabbt. Den används flitigt. Det är faktiskt mjukare och skönare tyg i den är på en PoP body han har.

2008-08-13 @ 09:19:20
Postat av: Ankie

Jag har full förståelse för priset!

2008-08-13 @ 09:20:53
URL: http://ihuvudetpamig.blogspot.com
Postat av: Axelina

vad kul! kanske ska ta en sväng förbi och hälsa på dina grejer och din kompis:)

2008-08-13 @ 18:03:54
URL: http://axelinas.blogg.se/
Postat av: Addesmamma

Jag tycker att du är billig på solhattarna och dessutom så tar du väldigt lite för de virkade tofflorna!

2008-09-03 @ 22:04:23
URL: http://www.upptillsju.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0