Nytt projekt igen!

 Nu har jag börjat på en vårjacka till Skrutten av  ett tyg som jag köpt på rea för ganska länge sedan, tror det var i fjol. Jag köpte just för att sy en liten jacka, men det har dröjt till nu innan den blev påbörjad. Jag blev så inspirerad då jag surfade runt på ett gäng sybloggar och såg att folk börjat sy jackor i fantastiskt fina tyger och tänkte att nu är det dags!

Jag drog till med en lite större storlek än jag brukar använda när jag klippte ut mönstret och det kan ha varit en dålig idé för jackan ser helt enorm ut och då har jag inte satt på muddar eller krage än. så vi får se om Skrutten kommer att kunna använda den i år.

Men för tillfället går det lite trögt eftersom jag funderat hela dagen på hur man ska sy i muddarna (jag har så klart gjort annat idag än att bara fundera på muddarna, men det har funnits i bakhuvudet hela tiden)  så att det blir snyggt och bra med fodret, det var länge sedan jag sydde något med foder. Kollade runt på lite sybloggar och nu tror jag att jag förstått hur man ska göra. SÅ nu ska jag försöka ge mig på muddarna! Wish me luck!


Kommentarer
Postat av: Julle

Samma tyg som tygtavlan jag gjorde tror jag, fast annan färg då. Blev ju jätteläckert som jacka också! :D

2009-04-10 @ 23:33:01
URL: http://pyssel.hobbyverkstaden.com
Postat av: Sara

Själv sitter och jag försöker peppa mig själv till att sy den första tröjan....byxor har han nog av för tillfälligt....Den jackan kommer bli jättefin, passar Skrutten perfekt:)

2009-04-12 @ 08:42:26
Postat av: LilleBus

Ser ut att blir riktigt bra :-) Härliga färger!

2009-04-12 @ 10:08:09
URL: http://www.ninasyr.blogspot.com
Postat av: Pennysson

Tackar tackar, ja det är ju ett favorittyg faktiskt, gult är så glatt och vårigt också! Sitter nu och klurar på om det är smartast att sätta i dragkedjan först eller att fålla och sätta dragsko i nederkant är det smartare draget...

2009-04-12 @ 13:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0