Vad jag swapade iväg

Visar här vad jag swapade iväg för något.

Det blev två små katter i leksaksswapen, tillsammans med en blommig solhatt och en bit mönstrat flanelltyg.
Katter har jag sytt ett par av förut, men jag lyckades ändå göra samma misstag med dem här två som jag gjort tidigare. Jag sydde ihop delarna i fel ordning vilket medförde en sprättning och mycket handsömnad, men de blev rätt bra ändå. Funderade på att döpa dem till Doris och Tryggve, men tänkte sedan att den nya ägaren kanske vill göra döpa dem själv.

I neccesärswapen blev det en mönstrad nessesär gjord i vaxduk, tillsammans med några pocketböcker och lite tyg.
Det var min första nessäcär någonsin och vaxduk var väl inget nybörjarmaterial direkt, som jag svor, men jag tycker den blev rätt bra. Det verkar som om den nya ägaren också gillade den. :-) Jag sydde två samtidigt och det var nog bra för då kunde jag välja att skicka iväg den som blev bäst. (Den andra blev faktiskt vansinnigt sned på ena sidan, vilket jag inte såg föränn den var klar. Jag var nog lite trött.)

      

Kommentarer
Postat av: Tovesson

hej...

vilket häftigt tyg de var på kissekatterna!

2009-06-03 @ 14:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0