Det lackar mot jul

Det är rätt många projekt på gång nu, bland annat ett antal julklappar. För att inte förstöra julstämmningen visar jag bara Skruttens klappar.

Har kommit på ett bra sätt att bli av med alla små spillbitar av trikå -  man syr små underbrallor av dem, det är jättekul och de blir rätt knasiga av de olika konstiga färgkombinationerna.

Kanske de på dagis undrar varför Skrutten alltid är pajasklädd, men det blir rätt så när mamman gillar att sy i mönstrade färgglada tyger och Skrutten klär på sig själv.

Nyligen sorterade jag ur rätt mycket mindre tygspill - sånt som jag annars har till applikationer, stadgar axelsömmar med, gör stroppar av och annat småjox- och tog med till dagis, det blev rätt mycket, 2 proppfulla godislådor ocg dagen efter skickade jag med Mannen en påse till när han lämnade på dagis. Han räckte fram påsen och sa -"ni får säga till om ni inte vill ha mer tyg". Perfekt sätt att bli av med tygspillet, barnen har säkert roligt med det när de pysslar.


     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0