Recyclad pyjamas

Har återanvänt ett par avlagda t-shirts och gjort en pyjamas till Skrutten. Begagnade t-shirts är ju väldigt mjuka så det blir en skön pyjamas. Den här gången blev det en del pusslande för att få ut både tröja och byxa av två small tshirts (damstorlek), men det gick! Det fick bli lite skarvningar här och där, men jag det blev bra ändå och Skrutten gillar den.

Byxorna gick det bra att ta ut den översta 2/3 delen av den lite större svarta tröjan, sedan tog jag ut resten av byxbenet av ärmarna på den randiga tröjan. Så att det blev som en lång benmudd.

Tröjan skulle egentligen ha haft helt svarta armar, men tyget räckte inte till det så det fick bli svarta axlar och resten randigt, med en remsa svart tyg som kantning runt halsen. Det mesta sydde jag på overlocken så den gick rikigt snabbt att sy ihop och billigt blev det. Det totala kostnaden för denna pyjamas blev lite av min tid och lite tråd. Tshirtsen har jag fått av en god vän, tack så mycket!

        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0