Projekt åkpåse.

Nu har ett nytt projekt påbörjats igen. Det här tyget som jag köpte på loppis i förra veckan ska bli en åkpåse till sittvagnen.
Tänkte göra det så enkelt som möjligt så jag följer mönstret i Sy till barnen 0-3 år. Man syr som en stor filt och viker den dubbel, sedan sätter man en lång delbar dragkedja efter ena kortsidan och upp efter långsidan, så att man kan sätta ihop filten till en påse.
Men jag hade ingen så lång dragkedja hemma, så nu måste jag ner på stan idag för att inhandla en. Kanske tar jag en julklappssväng samtidigt. Måste ändå till stan för att köpa hostmedicin till Skrutten, som för övrigt verkar dra till sig varenda bacill som finns på dagis.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0