Smycken i glas

Har provat glasfusing för första gången i livet.
Och nu är reslutatet bränt, så nu återstår bara att montera mina små alster.
Ja det blev ju inte riktigt som jag tänkt, men det tar ju alltid ett gäng misstag innan man börjar behärska en ny teknik. Det var rätt kul  i alla fall, funderar på att ta en kvällkurs och lära mig mer. Vi får se hur det hinns med bland alla andra saker man vill göra.

På bilden till vänter är det Bullseye-glas som är använt och på den vänstra bilden är det vanligt fönsterglas och bitar av en krossad grön/brun glasflaska.

    

Kommentarer
Postat av: Axelina

fint! föressten så kommer jag till er måndag 5e. Tänkte att du och anna får delad vårdnad så jag är hos dem sön-mån och hos er mån-tis. ok?:)

2008-12-21 @ 00:10:28
URL: http://axelinas.blogg.se/
Postat av: Jonna

Är rätt kul med glasfusing. Jag gick faktiskt en kurs i det en hel termin när jag var färdig lärare och väntade på att Rolle skulle bli klar. Tyvärr var jag så skoltrött vid det laget att jag inte riktigt uppskattade kursen till fullo...sen var kanske inte läraren den bästa heller...virriga Mats...

2008-12-21 @ 14:45:00
Postat av: Pennysson

Ja, Jonna, jag har också haft samma som lärare och ja vad ska man säga...det var ju inte bra.

2008-12-23 @ 10:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0