Bidde en klänning...

Var på stan idag, det var rea - hittade en fin klänning för en 50-lapp i storlek 122, vilket är på tok för stort. Men händig som man är sydde jag snabbt om den till en i en mindre storlek och dessutom utan puffärmarna och annat rynk. Är överlag skeptisk till klänning men har insett att det är ett praktiskt plagg ibland.

Här är resultatet av min förvandling:

  

Den enda söm jag behållt från original-plagget är fållen längst ner, i övrigt har jag tagit ut delarna med ett t-shirt mönster som sedan är förlängt. Hoppas hoppas hoppas att den passar.


Kommentarer
Postat av: Sara

Tänk om man bara kunde sno ihop nåt....jag undrar bara hur hinner du men en liten som springer omkring...

2008-06-19 @ 16:49:12
Postat av: stina

Hej!

Men oj va du är duktig att greja! Hoppas ni har det bra i Ume. Här i S-vall fixas det å grejsas med lägenheten för fullt, men det tar längre tid än man från början trott! Hoppas ni får en riktigt härlig midsommar! Kram, Kram!

2008-06-19 @ 19:17:04
Postat av: Pennysson

Tricket är att hoppa över disken och städningen och sedan passa på att göra något trevligare när barnet väl sover. Sedan tar man en racer-städning så fort det kommer folk. Underhåll av hemmet tar sån jäkla tid och är såååå tråkigt. Gör inte mer än absolut nödvändigt!

2008-06-20 @ 10:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0