En festis?

Tog och pysslade mig två små festis-liknande fodral att ha småsaker i igår kväll.



De är gjorda av de bitar som blev kvar när jag fållade upp ett par nya jeans. Dragkedjan och broderierna har jag fått av min fyndiga farmor som brukar hänga på loppis titt som tätt. Broderierna är faktiskt et gammal broderad duk som hon helt sonika tog och klippte ut broderierna på. Hon gav dem till mig och sa att jag kunde ju sy fast dem på något. Ja, det kunde jag ju. Det blev rätt så kul tycker jag.

Den med gula broderier tänker jag behålla själv och ha tamponger och sånt i handväskan. Jag kom på att det kunde vara en bra idé att samla sånt i en liten börs av något slag sedan jagen gång  vid kassan förstrött plockade upp min plånbok ur handväskan, väntade tills killen stoppat mina nya jeans i påsen och sedan när jag skulle betala såg att det satt ett trosskydd fast i plånboken.

Men den här röda festisen letar en ägare så jag tänker lotta ut den bland de som skriver en kommentar till det här inlägget. På fredag kväll drar jag en vinnare och berättar vem det blev här. Lycka till allihopa!
 


  
     

Kommentarer
Postat av: Stina

Hej svejs! Hur mås det med er alla i ume? Ni verkar ha det lika kreativt som alltid!- Oj, Oj. Oj vad du pysslar och donar...himla duktigt å allt blir ju så himla fint och fiffigt med ju! Himla smart idé att kunna använda broderier på nya sätt...för jag menar, hur ofta tar man egentligen fram de där dukarna man fått med broderier å sånt som mormor gjort...fast man vill ju inte slänga de heller.



Kul att odlingslotten med gett lite skörd, både blommor och potatis..inte illa :)Sorry om jag inte plingat på ett tag. Fick jobb förra veckan på en skola i stan så nu mer är man helt slut när man kommer hem :)Ha're gott å hälsa mannen å Signe! Kram!

2008-09-08 @ 21:32:32
Postat av: Axelina

Hahaha vad pinsamt! de blev ju jättebra. väldigt bra att slippa jaga runt småsakerna i väskan. min väska är som ett stort svart hål, saker bara försvinner..

2008-09-09 @ 19:48:07
URL: http://axelinas.blogg.se/
Postat av: Addesmamma

Så söta de var! Fnukar de som en liten börs då typ?

2008-09-12 @ 10:58:22
URL: http://www.upptillsju.nu
Postat av: Pennysson

Ja, man kan ha lite av varje i dem. Ca 10-15 cm höga.

2008-09-12 @ 11:39:10
URL: http://pennysson.blogg.se/
Postat av: Helena/ Kan själv

Åhhh... festis! Vilka flash- backs jag fick nu!

2008-10-01 @ 23:28:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0