Mellan snytningarna...

... har jag faktiskt hunnit klippa ut och sy lite granna idag.



Det har blivit ett par gröna byxor med svarta stjärnor på av ett tyg jag hittat i stuvlådorna på Ohlssons. Och en orange och blårandig tröja av en fin fyndad trikå. På tröjan sydde jag fast en liten tyg-katt som jag gjort i randigt tyg.

Det är så kul att göra små aplikationer och sy fast på kläder och väldigt enkelt!
Så här gör jag:

1.  pressa fast fliseline på ena sidan av en bit tyg
2.  rita en enkel figur (tex konturen av en katt)
3.  sy längs konturen med en tät sick-sack.
4. klipp ut figuren
5. sy fast den med raksöm där du vill ha den, (tex på en tröja.)

    

Skrutten var mycket intresserad av att prova de nya kläderna och fascinerad av den randiga katten. Jag plockade raskt fram kameran för att få några bra bloggbilder, men batterierna var på upphällningen och den ville inte ställa in någon skärpa.

     




 


Kommentarer
Postat av: Axelina

men åh stora tjejen!:)

2008-09-12 @ 22:14:30
URL: http://axelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0