Myströja ännu oprovad

Gjorde en tröja av det som blev över av velouren som jag sydde byxor av tidigare. Det blev grönt som godis med kantband i en obestämd korallröd färg. Ja jag vet inte riktigt. Ibland är det som om jag syr saker jag aldrig skulle titta 2 gånger på i en affär.. Ibland verkar idén så bra, men sedan när man ser hur det blev så känns det sådär. 
Hursomhelst så gjorde jag synliga sömmar med min overlock, ( en vanlig overlock ingen cover) genom att sy ihop tygerna aviga mot aviga och sedan sticka ner med en enkel raksöm på framsidan. Fickan har också synliga overlocksömmar. Den skulle egentligen ha haft en luva men tyget räckte inte till det, men det är enklare med alla ytterkläder om man inte har en luva under, så det blev ju bra iaf. Nu återstår bara att prova den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0