Ordning och reda

Skulle börja sy på mannens munkjacka, men började rota runt i alla mina sybehörslådor och leta efter saker när jag insåg att de små påsarna med knappar man får med köpekläder låg överallt och störde. Man kan ju inte använda dem då man syr, ifall någon knapp skulle försvinna från plagget, så då är det ju bäst att samla dem på ett och samma ställe.
 
En tom bakpulverburk fick stå till tjänst, med ett fint rött papper från The Paper Mill i England, (köpte när jag var där sist) som ser lite ut som ormskinn i strukturen och är lite blankt och en liten handskriven lapp på med innehållet på.

Och vips, så blev det lite bättre ordning i mina lådor!
 Det är ju långt ifrån något mästerverk, men det var funktionellt och billigt.

Har varit och köpt en ny säng till Skrutten, det är ett blocket fynd. Tänkte först måla den, men den var så fin ändå så det blir nog bara att ställa in den som den är. Har också fyndat några skåp från en viss inredningsaffär, fast jag har köpt dem på loppis för en billig penning, de ska också in i Skruttens rum och ska ändra lite färg innan de är klara.




          


Kommentarer
Postat av: Axelina

Skrutten börjar bli stor!:)

2009-04-18 @ 21:35:56
URL: http://axelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0