Byx-maraton

  •  Kvällen ägnades åt att sy byxor i olika färger de ska bara märkas och trådar ska fästas så är de klara sedan. Tröjorna jag börjat på har blivit liggande eftersom jag var tvungen att ta fram symskinen, leta reda på tråd ( som jag just städat undan) och trä om den, och det är tydligen mer än jag orkar med på en kväll. Så jag gasar vidare på overlocken och alla tröjor hamnar på efterkälken. Men snart är det slutgasat för trådarna som följde med är nästan helt slut och de jag beställt har ännu inte dykt upp.

    Här är en bild på de tyger som råkade få följa med mig hem igår, det ska bli 4 olika plagg.
  •  ett par byxor i grön velour med randig mudd
  •  en tröja med ugglor på magen och röda armar,
  •  en helröd tröja med randiga muddar och ev en applikation, och
  •  sist men inte minst en mysig tröja i den gröna velouren.
     Bitarna är utklippta, bara det roliga  kvar.

    Idag väntar loppis, och jag hoppas på att få göra några bra fynd. Inte tyger dock.

     

Kommentarer
Postat av: Sara

Behöver råd från experten, kom ju faktikt på att biblioteket kanske har syböcker, o ja, de hade en hel hög, så igår kom jag och lillen hem med några stycken och nu sitter jag och sittar och läser, men jag undrar en sak, när man ska sy på mudd, antingen på linningen eller byxslutet, ska man göra mudden lite mindre än själva tyget då? Isåfall, när man sen nålar fast det och syr, då måste man väl sträcka tyget, dum fråga kanske....Ser med spänning fram emot när jag ska ge mig in i detta lilla projekt:)

2009-02-15 @ 09:21:40
Postat av: axelina

nåt fynd?:)

2009-02-15 @ 21:16:01
URL: http://axelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0