Mammas lilla Skrutt

Mammas lilla Skrutt ville ha med sig sin egen lilla symaskin till pottan imorse. Symaskinen är fyndad på loppis för 30 kr och tröjan den är sydd av mamma-mamsellen själv, dvs jag. Tyget från Jofotex, mudden från stoff och stil, mönstret från boken av Hanne Meedom " Sy barnetoj" (Form 1, Tshirtlängd). Storleken var 86 och jag tycker nog att den blev rätt okej i storleken, kanske lite stor, men de växer ju de små krypen, så det är ju inte direkt något problem.

Igårkväll (sent) stod jag och ritade mönster och klippte till mer små kläder och det hela slutade med att jag rensade tygförrådet. Samlade ihop en hel liten påse med tygskrufs och små stuvbitar, så jag tänkte höra om de kanske vill ha det på dagis att klippa och klistra med...



Kommentarer
Postat av: Axelina

hehe det ska väl börjas i tid. Sådan mor, sådan dotter..:)

2009-02-07 @ 18:49:12
URL: http://axelinas.blogg.se/
Postat av: Tovesson

Vilken goding!

2009-02-07 @ 19:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0