Oj vilka fynd!

Jag skulle ju inte köpa nått tyg , men det låg ju bara där och det var ju så fint och sååå billigt (40kr för 2 m!)

Tyget är av tunn frotté och jag tänkte att det kunde bli en fin och färgglad badkappa eller en sån där handduk med luva som man kan hänga över barnet när vi badat i sjön i sommar! Eller kanske både och?

Sedan fyndade vi en liten vagn till Skrutten att köra runt saker i, (prutade ner den till 70kr). Skrutten tycker mycket om den och har redan skjutsat runt alla snuttisarna, nallen och hästen och en och annan bok samt hunnit klättra i den och ramlat av när den välte. Här hinns det med. Men gldast vart nog Skrutten av den bok med Molly-mus som mamman fyndade för 5 kr, den var sliten och dan, men oj vad glad Skrutten blev! "Molly!" Vi har förstått att de brukar läsa böckerna om Molly-mus på dagis, eftersom Skrutten hela tiden utbrister "Molly", och blev nästan lite uppjagad när Molly-mus var på framsidan av senaste bokklubbstidningen.

Sedan blev det ett pussel och lite bättre begagnade barnkläder också. Det är så kul med loppis!


     

Kommentarer
Postat av: Åsa

Å, vilket underbart tyg till ett underbart pris ;) ! Jag skulle absolut oxå köpt det, även fast jag har hyllorna överfulla hemma... ;)

2009-02-22 @ 08:20:45
URL: http://vouffen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0