Stopp i lagens namn...

... och spana i det här projektet.

En god vän var på väg till loppis med en hög kläder, men en del av dem fick flytta in i min tyghylla istället, i väntan på att byta skepnad. Det är oerhört resurssnålt och billigt att sy barnkläder av avlagda vuxenkläder och dessutom en utmaning att se vad man kan göra av ett par gamla jeans, en t-shirt eller stickad tröja.

Här har jag använt ett par mjukisbrallor i herrstorlek som fått byta skepnad till att passa en tvååring, tyget räckte till två par byxor. Jag har förståss använt lite resår och muddväv som jag hade hemma också, och tråd, och lite av det dubbelhäftande fliselinet jag fick i en swap.

Bild 1 Byxan som den såg ut från början, med mönsterdelen på.
Bild 2 De uttagna mönsterdelarna, 2 par byxor
Bild 3 Slaktavfallet från originalbyxorna
Bild 4 Båda byxorna halvfärdiga
Bild 5 Byxa 1 har mudd i midjan och stjärnapplikationer på knäna, i bensluten är originalfållen från byxorna.
Bild 6 Byxa 2 har fickor i sidan och mudd i midja och benslut.

           
Bild 1                           Bild 2                                       Bild3

        
Bild 4                                    Bild 5                            Bild 6

Kommentarer
Postat av: Sara

snart är det dags för mig att ge mig på mannens gamla jeans och sy ett par brallor till lilleman, lovar att skicka bild när det nu blir klart....:)

2009-07-15 @ 18:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0