Vart ska man börja?

Det finns så mycket man kan göra nu när hemma bland alla grejer igen, vart ska man börja?

Mitt i allt upppackningsstök fick jag ett infall och gjorde en trådtavla, eller vad man ska kalla det, som man kan hänga upp trådrullar på och det visade sig att jag hade ganska många.Det var bara en bråkdel som fick plats på min tavla.Den är gjord enligt principen; vad kan jag göra av det jag redan har.

Grunden är två bitar kartong, som har tejpats ihop, med en bit prickigt tyg på. Sedan har jag mätat upp vart jag vill ha trådrullarna och satt långa skruvar igenom från baksidan, och sedan trätt upp trådrullarna på dem. Det blev helt okej, kostade ingenting och gick fort att göra. Fördelen är att jag nu kan se vilka färger jag redan har hemma.



Härom dagen, när vi fortfarande var i solen, satt vi och fikade under ett träd, det var ett stort träd som gav en härlig skugga, under det stod kökssoffor med kuddar i glada färger. Det hela var mycket trevligt. Jag tittade upp för att titta närmare på vad det var för träd som gav sådan härlig skugga. Kan du se vad det var för träd?


 




Kommentarer
Postat av: Pennysson

Det är ett fikus-träd!

2009-07-16 @ 22:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0