Mammans elefanter

Jag har fått en alldeles egen tröja sydd av mig själv!

Köpte ett trevligt mönster på syfestivalen, eller det var flera mönster i samma påse, men det var t-shirtmönstret jag var ute efter, och nu är den första tröjan klar! Naturligtvis var jag tvungen att ändra lite i mönstret, mest i nederkant eftersom många t-shirtar och (även denna) är för korta, så jag la till en rejäl mudd nertill.

Elefanttyget är från stoff och stil och mudden är trikå från Ohlssons, mönstret minns jag inte vad det hette.

Tilläggas bör att jag trivs ypperligt i min nya tröja och att den uppskattades av barnen på dagis när jag hämtade Skrutten häromdagen. "Elefant!" sa dom, eller ja, det lät mest som "tant" och så pekade dom på mig, jag hoppas i allafall att det hade mer med min tröja att göra än att jag fyller 30 snart....


Kommentarer
Postat av: Jonna

Axel har en mössa i samma elefanttyg (jag fullkomligt älskar elefanter på tyg) och han får kommentarer vart vi än är om hur fin mössa han har(är flertalet kassörskor som sagt att de gärna skulle haft en likadan)! så nog är det ett fint tyg!

2009-06-04 @ 08:51:15
Postat av: axelina

Den var ju fasligt söt!:)

2009-06-05 @ 00:15:54
URL: http://axelinas.blogg.se/
Postat av: Pennysson

Tack Axelina! Det är en tröja man blir glad av men kanske ingen man har på en arbetsintervju...:-)



Jonna: Jag har ett annat elefanttyg också, håll utkik, håller nämligen på att sy ett par shorts till Skrutten i det.

2009-06-05 @ 13:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0