SYdag med goda vänner

Vi var flera som sydde hemma hos mig igår, det var mycket trevligt. Det blev också en lunch på balkongen medan Skrutten sov middag. Linssoppa med nybakt bröd och mina syvänenr hade med sig fikabröd, goda kakor och morotsmuffins i  utbyte mot att låna mina maskiner... Allt var mycket gott!

Jag passade på att sy klart några par byxor som jag klippt ut, det blev 4 par till Skrutten. Två av dem blev till av ett par recyclade mjukisbrallor i vuxenstorlek som var på väg till loppis. Det kommer att bli mer barnkläder av återanvända vuxenkläder här, eftersom jag fått lite olika loppiskläder av en god vän.

Jag blev väldigt inspirerad efter att ha läst "Köp inte den här boken- mitt år med köpstopp". Men jag återkommer med mer om detta vid ett annat tillfälle, har lite saker att hugga tag i här hemma.

Tröjan som jag sydde och som Skrutten redan växt ur då den var klar, har fått ett nytt hem!
Den bor nu hemma hos Heléne på litensotnos.blogspot.com .



Kommentarer
Postat av: therese

det går så bra att låna bilden på leksaksswappen.

2009-06-10 @ 14:46:05
URL: http://tks-design.blogspot.com/
Postat av: Axelina

Lät trevligt:)

2009-06-10 @ 18:21:40
URL: http://axelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0