Sjuk Skrutt = hemmamamma med hemlis på G

Sitter hemma och fnular på med studier medan Skrutten sover och hostar.

Har funderat på allvar nu ett tag på vad jag ska sy till min vårmysbabyhemlis swap. Har funderat och funderat på vad man kan hitta på. Hemlismamman är ju själv fantastiskt bra på att sy, så helst ska det vara något hon inte gör själv tänker jag mig... hmmm... Hon har två barn, så jag måste ju hitta på något till båda. En sak är klar och det är det som symboliserar vår för mig. Hos mig har denna symbol de senaste åren har utvecklats till ett intresse minst lika stort, kanske större, som att sy och fylla hyllorna med tyg! Hoppas jag inte sagt för mycket nu...

Fick beröm på dagis för min hemgjorda åkpåse och jag blev så glad!
Jag ska sy minst en till så att man kan ha en i varje vagn utan att behöva flytta runt den jämt. Men den här gången ska jag göra ett hål för flärpen/bandet som barnet har mellan benen så att Skrutten i hasar ner då hon sover.



Kommentarer
Postat av: Axelina

Nu måste du komma hit snart! Min favorittröja har fransat upp sig i en söm. Försökte laga det men ser ut som en 5åring har sytt. Hjälp!:)

2009-03-09 @ 20:29:32
URL: http://axelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0