Jackan klar, äntligen!

Här kommer äntligen den färdiga bilden på jackan jag sydde för en tid sedan. Tyvärr visade det sig att jag valt en alldeles för stor storlek för Skrutten, så jag hoppas att den passar nästa år istället.  Speciellt nöjd blev jag med märklappen inuti jackan och reflexremsan jag sydde fast baktill. Jackan skulle egentligen haft fickor fram men jag blev så less när jag insåg att den inte skulle passa att jag ville avsluta den så fort som möjligt, så fickorna prioriterades bort. Nertill har jag satt en dragsko med resår. Sedan insåg jag också att det var en dålig idé att gå ner på stan för att köpa dragkedja, den kostade mig 70 riksdaler! Det är ju mer än vad tyget kostade. Det blev ingen billig jacka direkt och dessutom är den för stor för att användas. Men på det hela taget vart det ju en bra jacka fast den är för stor, hellre för stor än för liten. Kanske syr jag en till i mindre storlek, om jag ids, jag har ju en del andra projekt också...


      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0