Jeans-slakt och vårsol

Har slaktat ett par av mannens gamla trasiga jeans och håller på att göra 2 par byxor i Skruttstorlek av dem. De är svarta och har lite intressanta slitningar som säkert kommer se kul ut när byxerna är klara. det ena paret ska bli ungefär som de blågröna på bilden i modellen och det andra paret kommer mer se ut som vuxenjeans... tror jag...

Har gjort ett par Skruttjeans tidigare som jag är mäkta stolt över, men jag har inte visat dem på här, de togs nämligen i användning omgående och har mest varit på barnet eller legat i tvättmaskinen. De är sydda av ett par fd favoritjeans som ansetts förlorade pga sina många fläckar och hål, men jag hittade två bitar som var nästan helt bra och klippte till.
Sedan har de fått påsydda fickor av ett blommigt grönt tyg och de har fått blommiga uppvik. Eftersom jag sydde dem lite längre än strl 86 så gjorde jag så att man kan vika ner uppviket och då syns en liten kant av det blommiga tyget och byxan blir ca 5 cm längre. I midjan sitter bred mudd som går att vika ner/upp. De här byxerna kommer nog att räcka länge.

Skrutten har klätt på sig helt själv idag, långkallingar, tröja och strumpor. Vi ska strax gå ut och leka, klockan är halv 9 och vi har redan varit uppe i 2,5 timme. Kanske tar vi med picknick.

Solen lyser ute, våren är här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0