Jeansragg

Äntligen lite bilder!

Jeansen är från min slakt av mannens trasiga favvojeans, det blev två par, men dessa blev intressantast, de har kvar originalfickorna fram, men jag har förminskat fickpåsen på insidan, de har uppvik fodrat med ett mönstrat tyg (Mannens val), bakfickorna sprättade jag lös och förminskade, och sydde sedan tillbaka dem på bakstycket, i jeansfållan fram satte jag en liten tygstjärna. Skrutten är inne i en stjärnperiod och tycker det är spännande med stjärnor.

Det andra paret satte jag bara resår i  midjan på, de fick behålla originalfållen i nederkant och de blev snygga med slitningarna på rätt ställen. De fick inga fickor, het enkelt för att jag inte iddes just då, men de blev bra och är lätta att matcha med vilka kläder som helst eftersom de bara är svarta.

Raggsockarna stickade jag klart alldeles nyss, fast jag påbörjade dem för länge sedan när jag insåg att Skrutten vuxit ur de andra jag stickat. De är i ren ull och det är ju klart det bästa när småfötter ska hållas varma i gummistövlar en regnig dag.

Sedan fick jag ett infall när jag höll på att städa bort Skruttens alla böcker häromdagen och insåg att de som skräpade mest var alla små pixiböcker som inte går att ställa i bokhyllan. Så jag slet tag i en gammal skokartong och gick sedan på jakt för att se vad den skule kunna kläs med, hittade en bit svart självhäftande plast som jag haft till kaklet i köket och klädde in den i det, satte på en liten lapp med innehållet och vips blev det mer ordning i bokhyllan. Allt enligt devisen; vad kan jag göra med det jag redan har?


            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0