Nya mjukisjeans

Hade en bit kvar av ett stretchigt-mjukistyg som ser precis ut som jeanstyg.

När jag skulle ta ut bitarna insåg jag inte bara att Skrutten vuxit väldigt mycket sedan jag sydde det första paret mjukisjeans (som för övrigt använts flitigt och börjar bli små) men också att tygbiten var lite för liten.

Så jag vände och vred, vände och vred och sedan plötsligt, så hände det, allt fick plats!

Snabbt som ögat klippte jag till bitarna innan jag skulel glömma bort hur de låg....sedan när jag klippt klart insåg jag varför allt helt plötsligt passade, jag hade helt bortsett från att det på baksidan fattades en del av tyget sedean förra klippningen. Så ena benet hade ett stort hack!

Ja ja, tänkte jag, det var ju typiskt. Men det löste jag genom att helt enkelt låtsas som att det var meningen, så jag gjorde en lapp, så jag sedan sydde fast med tvillingnål, med en väl synlig söm.

Jag tyckte det blev väldigt bra och är rätt nöjd med de nya jeansen trots allt pysslande för att få tyget att räcka till fickor och lappning. Tyvärr är Skrutten väldigt avogt inställd mot just dessa byxor och vägrar att ta på sig dem ens för provning.


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0